Pádel: regulamento, técnica e táctica. Instalacións e material.

 Instalacións.

Primeiramente imos falar sobre as pistas, as características que teñen, medidas etc.

De primeiro imos falar sobre as cores da pista que estan homologadas para a competición que serían os seguintes:


Cor verde, azul 

e terra.





Despois podemonos encontrar con pistas de interior e de exterior. As de exterior contan cunha iluminación especial e conta ca vantaxe de que teñen unha maior altura para os golpes altos.



Pista descubierta






pista cubierta


Despois podese distinguir diferentes tipos de superficies, que serían as seguintes:

-Cemento 



-Césped artificial 



-Resina sintética

Pistas de padel segun as paredes:

-Pista de padel con cristal  

-Pista de padel con parede de muro 

-Pista de padel panoramica 

E para terminar sobre as instalación imos falar sobre as medidas que ten unha pista de padel.




MATERIAL
Ahora pasaremos a falar sobre o material para xogar ao padel.
O material imprescindibel para xogar ao padel é a pá, que pasaremos ahora a falar sobre ela.

Empezaremos falando das partes que ten unha pá de padel, que serian as seguintes:
  • Perfil ou marco: sería o contorno da pá, onde poñemos a protección da mesma, para evitar rasguños e golpes leves. Esta parte da pá pode estar feita dos seguintes materiais: fibra de vidrio, fibra de carbono, kevlar+fibra de vidrio ou kevlar+fibra de carbono.
  • Plano ou cara da pá (punto doce): é a zona de golpeo da pá, esta normalmente esta feita de diferentes tipos de fibra de vidrio e fibra de carbono.
  • Goma: está composta normalmente por duas variantes do foam: unha é a goma eva (normalmente máis dura) e a goma de polietileno (normalmente máis blanda) aportalle o carácter elástico a pá, e axúdanos a amplificar a forza que exercemos nos golpeos.

  • Agujeros: teñen un máximo de 13 mm de diámetro e un mínimo de 1 cm entre eles e as súas funcións son as seguintes:
  1. Minimizar a resistencia do aire
  2. Reducir o peso da pá
  3. Favorecer os efectos
  4. Reducir a dureza da cara e conseguir unha maior flexibilidade.
  • Cabeza: Fai referencia ao conxunto de marco, planos e goma.
  • Ponte: é a zona que vai dende o plano hasta o puño. Existen diferentes tipos de ponte:
  1. Ponte aberto: Son os máis utilizados na actualidade, xa que son os que menos resistencia ofrecen ao aire.

  2. Ponte cerrado:  está ponte move o peso hacia o puño e ofrece máis resistencia ao aire.

  3. Ponte con reforzo vertical: teñen a ventaxe de ter unha maior firmeza e compacidad na franxa vertical da pá.

  4. Ponte con reforzo horizontal: son utilizados principalmente para evitar torsios da pá nos golpes descentrados.

  • Puño: É por onde agarramos a pá, normalmente nas pás redondas consiguese un puño máis alargado que cas pás de diamante e as pás de lágrima.
  • Grip: é unha cinta acolchada que rodea o puño e que transmite un maior confortao agarrar a pá
  • Corda: é o elemento que utilizamos para agarralo ao noso brazo e evitar que a pá salga despedida en caso de non agarrala ben.
Medidas dunha raqueta de pádel:
O regulamento establece unhas medidas máximas que serían: 
  • 45,5 cm de longo 
  • 26cm de ancho
  • 38 mm de grosor de perfil.

Pelota
A pelota de pádel está composta de caucho natural, a cal mezclase con trece ingredientes especiais cos que se chega á fórmula final.


Según o regulamento da FIP (Federación Internacional de Padel), a pelota de padel para que sexa reglamentaria deberá cumplir os seguientes requisitos de homologación:

Deberá compoñerse dunha esfera de goma cunha superficie exterior uniforme de cor branco ou amarillo.

O diámetro terá que medir entre 6,35 e 6,77 cm e o seu peso estará entre 56,0 e 59,4 grs.

O rebote deberá estar comprendido entre 135 e 145 cm ao deixala caer sobre una superfície dura dende 2,54 m.

A presión interna da pelota ten que ter entre 4,6 Kg e 5,2 Kg por cada 2,54 cm cadrados.


Regulamento

Puntuación

Cando se gana o primeiro punto cantase "15" ,  cando se fai o segundo cantase "30" e ao gañar o terceiro cantase "40" e co cuarto punto cantase "ganado" excepto que ambos equipos gañaran os tres puntos que se cantaria "iguais" o siguiente punto denomínase "ventaxe" (si é o mesmo equipo) e no seguinte adxudicase o xogo.

A primeira parexa que chegue gañe 6 xogos sempre cun mínimo de 2 de ventaxe. 
No caso de empate a 5 xogos deberase xogar dous mais hasta chegar a 7-5.
No caso de que se empate a 6 xogos utilizarase o "tie-break"

Tie-break

Durante o tie-break os puntos cantaranse de distinta maneira; "cero", "uno", "dos" etc.Gañará o primeiro que chegue a 7 puntos, sempre e cando o faga cunha ventaxe de dous, seguirase xogando hasta que se consiga dita ventaxe.

Iniciarase sacando o xogador que lle corresponde facelo segundo a orde seguido no set

TEMPOS

  • O árbitro dará por perdido a parexa que non esté lista 10 minutos despois da hora prevista
  • O peloteo de cortesía cos contrarios será obrigratorio e cunha duración de 5 minutos
  • O xogo ten que ser continuo sin ningunha pausa ca intención de que algún dos xogadores recupere forza.
  • Ao final de cada set permitirase un descanso de 120 segundos como máximo.
  • Concederase 20 segundos para os cambios de campo no “tie break”.
  • Se un partido ten que suspenderse por razones axenas aos xogadores, volverase a iniciar onde e como se finalizou.

POSICIÓN DOS XOGADORES

  • Cada parexa de xogadores colocarase en cada un dos campos, ubicados a un e outro lado da rede
  • O xogador que recibe pode colocarse en calquera zona do seu campo ao igual que o seu compañeiro.
ELECCIÓN DO CAMPO E DO SERVICIO

A elección do campo e o dereito de ser o que saque ou o que reste no primeiro xogo, decedirase por sorteo, quen gane dito sorteo podrá escoller entre:
  1. Sacar ou restar, en cuxo caso a outra parexa escollerá o campo
  2. O campo, en cuxo caso a outra parexa escollerá o dereito a servir ou restar
  3. Solicitar a os seus contrarios que escollan primeiro 
CAMBIOS DE CAMPO

As parexas cambiaran de campo cando a suma dos xogos disputados de cada set sea impar.
No tie break os xogadores cambiaran cada 6 tantos
Se se comete un erro e non se produce o cambio de campo, os xogadores correxirán dito erro tan pronto como sexa descuberto, seguindo a orde correcta. (todos os tantos contados antes de advertirse do erro son válidos)

SAQUE OU SERVICIO

Todos os puntos inicianse con saque. Se o primeiro saque é fallido terase unha segunda oportunidade.
O que realice o saque deberá estrar no momento de inicio de servicio con ambos pés detrás da línea de saque hasta que a pelota sexa golpeada.
O servidor deberá botar a pelota no chan para efectuar o saque dentro do recadro de saque no que se encontre.
O servidor queda obligado a non tocar a linea de saque cos pes nin a linea lateral.
No momento de golpear a pelota no saque, esta deberá estar a altura ou por debaixo da cintura, e polo menos deberá ter un pé en contanto co chan.
A pelota deberá pasar por encima da rede hacia o recadro de recepción de saeu situado no outro campo en linea diagona, facendo o primeiro bote en dito recadro. En primeiro lugar realizará o servicio sobre o recadro de recepción de saque que este situado na súa esquerda, e terminado o punto, o siguiente punto sobre o situado na sua dereita, procedendo a partir de ese momento alternativamente.

Estimarase que o xogador non cambiou de posición ainda que faga pequenos movementos cos pes sempre e cando non afecte a posición adoptada inicialmente.
No momento de golpear a pelota ou nun intento fallido con intención de golpeala, considerase que o saque foi efectuado.
Se un saque é executado inadvertidamente desde o recadro non correspondente, o erro de posición deberá ser correxido tan pronto como se descubra. Todos os tantos obtidos en dita situación son válidos.
A parexa que teña o dereito a servir no primeiro xogo de cada ser, decidirá cal dos componentes da mesma comezará a servir.
Se un xogador saca fora do seu turno o que teria que realizar o saque debe facelo nada mais se descubra o erro.
O sacador non realizará o servicio hasta que o restador este preparado.

FALTA DE SERVICIO

O servicio será falta se:
  1. Se o servidor infrinxe o disposto no "saque ou servico"
  2. O servidor falla a pelota totalmente ao intentar golpeala.
  3. A pelota bota fora do recadro de recpción de saque 
  4. Se a pelota golpea ao servidor, ao seu compañeiro ou calquera obxeto que leven consigo.
  5. A ppelota bota no recadro de recepción do saque contrario e toca a malla metalica que delimita o campo antes do segundo bote.
  6. A pelota bota no recadro de saque contrario e sae directamente pola porta nunha pista sen zona de seguridade e xogo exterior.
RESTO OU DEVOLUCIÓN DE SAQUE

  • O xogador que resta deberá esperar a que a pelota bote dentro do seu recadro de recepción de saque e golpeala antes de que bote no suelo por segunda vez. 
  • A parexa que recibe o saque no primer xogo de cada set decidirá cal dos seus dous integrantes comenzará a restar, e dito xogador continuará recibindo no primeiro servicio de cada xogo hasta a finalinación do set.
  • Cada xogador recibirá durante o xogo alternativamente o saque e unha vez que a orde haxa sido decidida, non poderá ser alterada durante ese set ou tie-break pero sí o podrá facer ao principio dun novo set.
  • Se durante un xogo o tie-break, a orde de resto é alterado pola parexa que devolve o servicio, deberá continuarse de esta forma hasta o final do xogo ou tie-break no que se haxa producido o erro. Nos xogos seguintes de aquel set, a parexa adoptará a colocación escollida ao iniciar o mesmo.
  • Se o xogador que resta ou a o seu compañeiro lles golpeara a pelota ou a tocaran coa pá antes de que botase, considerarase tanto o xogador ao servicio. 
REPETICIÓN DO SAQUE OU "LET" E "NET" DE SERVICIO

1.O saque será net se:
  • A pelota toca a rede ou os postes que a suxeitan e logo cae na área de servicio do restador sempre e cando non toque a malla metálica antes do segundo bote. 
  • A pelota despois de tocar a rede ou os postes (se estos están dentro da área de xogo) golpea a calquera oponente ou artículo que porten ou leven posto. 
2.O servicio repetirase (let) se:
  • Se efectúa cando o restador non está preparado.
  • Se eo “let”  producese no primeiro servicio repetirase no punto completo, polo tanto, o servidor terá dereito a dous servicios.
  • Se o “net” ou “let” producese no segundo servicio só se repetirá no segundo servicio.
REPETICIÓN DUN PUNTO OU "LET"

Un punto en disputa é "let" se:
  • A pelota rompese durante o xogo.
  • Calquera elemento extraño ao partido que se está xogando invade o espacio da pista.
  • En xeneral, calquera interrupción do xogo debida a situacions imprevistas e axenas aos xogadores.
  • O xogador que durante o xogo considere que se haxa producido unha das situacions que o reglamento califica como "let", deberá facelo saber de inmediato ao Xuez Árbitro e non deixar que o punto en disputa continúe. Se o permitira perderá o dereito a facerlo posteriormente.
  • Efectuada a petición de “let” correspondelle ao Árbitro decidir si é procedente, se non o fora o peticionario perdería o punto.
PELOTA EN XOGO

  • A pelota será golpeada alternativamente por cada unha das parexas.
  • A pelota estará en xogo dende o momento en que se efectúe un servicio válido hasta que se cante “let” ou o tanto quede decidido.
  • Se a pelota no xogo golpea calquera dos elementos da pista despois de haber botado sobre o suelo do campo que corresponda, permanecerá en xogo e deberá ser devolta antes de que bote no suelo por segunda vez.
  • Se consideran elementos da pista ás caras internas das paredes, a malla metálica que cerra a pista, o suelo, a rede e os postes da rede.
PUNTO PERDIDO

Unha parexa perderá o punto cando:
  • Se un xogador da parexa, sua pá ou calquera obxeto que leve consigo, toca algunha parte da rede incluidos os postes, ou o terreno da parte do campo contrario, incluida a malla metálica, mentras a pelota esté en xogo.
  • Xogo autorizado fora da pista. A partir dos 0,92 metros, e sólo no caso de que esté autorizado o xogo fora da pista, o poste vertical medianero entre portas se considera zona neutral para os catro xogadores, podendo estes tocalos ou amarrarse a el.
  • Se a pelota bota por segunda vez antes de ser devolta.
  • Cando a pelota, despois de botar no campo propio correctamente, salga por encima dos límites superiores (perímetro exterior) da pista (fondo e lateral) ou pola porta.
  • Xogo autorizado fora da pista. Cando a pelota, despois de botar no campo propio correctamente, saia por encima da parede do fondo da pista. Se salira por encima da parede lateral ou pola porta perdese o tanto cando bote no suelo por segunda vez ou toque un elemento externo axeno a pista.
  • Se devolve a pelota antes de que ésta haxa sobrepasado rede.
  • Se un xogador devolve a pelota, ben directamente ou golpeando primeiro nas paredes do seu campo de tal forma que, sen botar previamente, golpee calquera das paredes do campo contrario, a malla metálica ou algún obxeto axeno a pista que non esté situado sobre o suelo do campo contrario.
  • Se un xogador golpea duas veces seguidas a pelota.
  • Se despois de golpear a pelota un dos miembros da parexa ésta toca ao propio xogador, ao seu compañeiro ou a calquera obxeto que leven consigo.
  • Se a pelota impacta en calquera dos componentes da pareja ou da sua equipación, excepto da pá, despois de haber sido golpeada por un dos xogadores contrarios.
  • Se un xogador golpea a pelota e esta toca algunha das mallas metálicas ou terreno do seu propio campo ou nalgún obxeto axeno á pista que este situado sobre o suelo do campo propio.
  • Se toca a pelota, lanzando contra ela a pá.
  • Se salta por encima da rede mentras o punto está en xogo.
  • Ao devolver a pelota só un xogador podrá golpeala. Se ambos xogadores da parexa, xa sexa simultáneamente ou consecutivamente golpean a pelota, perderán el punto.
  • Se o xogador que golpea a pelota dentro da pista faino cun ou os dous pes ou calquera parte do seu corpo fora do terreno de xogo, salvo que esté autorizado o xogo fora da pista. 
  • O xogador comete falta no seu segundo saque.

DEVOLUCIÓN CORRECTA

  • SE despois de golpeala pelota é voleada por calquera dos xogadores da pareja contraria ou lles da no corpo ou nalguna parte da roupa ou naa propia pá.
  • Se a pelota despois de golpeala bota directamente no campo contrario ou impacta primeiro nunha das paredes do campo propio e a continuación bota directamente no campo contrario.
  • Se a pelota bota no campo contrario e despois toca a malla metálica ou nalguna das paredes.
  • Se como consecuencia da dirección e a forza do golpe, a pelota bota no campo contrario e se sale dos límites da pista, ou pega no tellado ou nos focos da iluminación, ou en calquera obxeto axeno aos elementos da pista.
  • Se a pelota toca a rede ou os seus postes, e despois bota no campo contrario.
  • Se a pelota nun xogo impacta nalgún obxeto situado no suelo do campo contrario e que sexa axeno a ese mesmo xogo (por exemplo, outra bola).
  • Se a pelota tras botar no campo propio retorna ao campo do que a lanzou e é golpeada no campo contrario, sempre e cando, o xogador ou algunha parte da sua roupa ou a pá non haxa tocado a rede, seus postes ou o campo dos contrarios.
  • Se se "acuchara" ou se empuxa a pelota considerarase correcta a devolución sempre que o xogador non a haxa golpeado duas veces, o impacto se efectúe durante un mesmo movemento e non varíe sustancialmente a salida natural da pelota
  • Se a pelota devolta bota no campo contrario nun ángulo (esquina) formado por unha das paredes e o suelo, considerarase devolución correcta.
  • Xogo autorizado fora da pista. Se a pelota golpease dende fora da pista a devolución será válida se se cumple o indicado nos puntos anteriores.
PUNTO GANADO

  • Se a pelota tras botar no campo contrario salira da pista por algún hoco ou desperfecto da rede metálica ou ben se quedera enganchada nesta.
  • Se a pelota tras botar no campo contrario quedarase inmóvil na superficie horizontal plana dun muro.

ASPECTOS TÉCNICOS

SAQUE

Ca man extendida debes deixar caer a bola (non lanzala hacia arriba como no tenis), logo cando rebote e esté á altura da cintura debes golpeala. O mellor sería golpeala bola na sua máxima altura permitida.


GOLPE DE DEREITO
Debes colocarte co pé esquerdo diante do dereito, e cando a bola se acerque e esté á altura da cintura debes golpeala hacia diante co brazo extendido. A dirección da pá debe ser de arriba hacia abaixo, para darlle efecto, e que o bote salga baixo.

GOLPE CORTADO DE DEREITO
Cando a bola rebote coa parede e esté á altura da cintura, debes realizar un movemento de arriba hacia abaixo coa pá. A cara da pá debe mirar mais ao ceo que ao suelo para golpeala cunha leve inclinación.


GOLPE DE GLOBO

Este é un golpe defensivo moi importante e é parecido ao de dereito. Debes situarte detrás da línea branca, flexionar as pernas e posicionarte de lado coa pá hacia atrás e o brazo semi-extendido. Logo, cando a bola alcance a altura da tua cintura debes golpeala por debaixo. Esto hará que a bola salga disparada na forma de parábola e ao tocar o suelo rebotará cunha altura maior a os golpes anteriores. É unha boa opción se o contrincante se encontra cerca da rede.

GOLPE DE VOLEA

Neste golpe deberás colocarte a uns pasos de distancia da rede e a outros tantos da reixa lateral. De maneira que, si a bola ven dende a outra esquina, só debes dar un paso ao centro para golpeala.
É importante non votar o brazo hacía atrás para que de este xeito cando golpees a bola podas amortiguala ao teu gusto para devolvela dunha maneira mais eficaz.


SMASH

O obxetivo deste golpe é apuntar hacía a parede do fondo e en línea recta con moita potencia. Para realizar este golpe teste que asegurar que a bola pase por enrriba da rede con polo menos dous metros aproximadamente de altura co obxetivo de evitar que o contrincante poda devolvela dunha maneira rapida e eficaz.


GOLPE DE BANDEXA

Neste golpe debes colocar a pá hacia atrás e por encima da cabeza, despois debes de golpear a bola con pouca forza para poder controlar mellor o golpeo





ASPECTOS TÁCTICOS

  1. De ataque:
  • Cerca de la pared: para xogar ao contrataque hay que poñerse cerca da rede, o mellor é colorcar como a un metro de distancia da mesma, porque é unha posición dende a cal se cerran moitos puntos.
  • Moito tempo na rede: consiste en estar a maioria do tempo a non máis dun metro e medio da rede.
  • A os pés do rival: consiste en realizar golpes profundos dirixidos aos pés do rival para que dende a sua situación de debilidade vexase obrigado a apoiarse nas paredes.
  • Equilibrio: Consiste en tomar diferentes decisions ao largo do partido, xa que non é productivo estar sempre cambiando de dirección nin estar sempre no mesmo lado.
  • Actitude activa: para lograr un bo ataque é imprescindibel ter unha actitude activa, é necesario estar en constante tensión cas pernas flexionadas mantendo a pá no centro do noso peito e que torso lixeiramente inclinado.
     2. De defensa:
  • Detrás da línea de saque: consiste en non estar moi adiantado xa que se non corremos o riesgo de que nos tiren bolas aos pes e deste xeito perdamos os puntos.
  • Un bo globo: É cando estamos no fondo da pista é a arma que temos para superar a presión do rival e poder subir hasta a rede, este debe de ser profundo para que o rival non poda rematar, xa que si se nos queda corto a posibilidade de perder ese punto é alta.
  • Autodefensa: dase lugar a cando os nosos "globos" xa non son tan efectivos, comenzariamos a devolver as pelotas hacia abaixo xa que de este xeito o rival terá algo máis complicado o anotar o punto.
  • Bolas cruzadas: estando detrás da línea de saque ben moi ben devolver bolas cruzadas xa que é unha traxectoria mais longa ca un paralelo.
  • Paredes: debense de evitar na defensa xa que se nos vemos obligados a usalas estamos nunha inferioridade frente o rival á hora de devolverlle a bola.


BIBLIOGRAFÍA

No hay comentarios:

Publicar un comentario

La activación

La activación lo podríamos definir como un estado general del individuo que implicaría estar en alerta, estar "vivo" es decir, pon...