Instalacións.
Primeiramente imos falar sobre as pistas, as características que teñen, medidas etc.
De primeiro imos falar sobre as cores da pista que estan homologadas para a competición que serían os seguintes:
e terra.
Despois podemonos encontrar con pistas de interior e de exterior. As de exterior contan cunha iluminación especial e conta ca vantaxe de que teñen unha maior altura para os golpes altos.
- Perfil ou marco: sería o contorno da pá, onde poñemos a protección da mesma, para evitar rasguños e golpes leves. Esta parte da pá pode estar feita dos seguintes materiais: fibra de vidrio, fibra de carbono, kevlar+fibra de vidrio ou kevlar+fibra de carbono.
- Plano ou cara da pá (punto doce): é a zona de golpeo da pá, esta normalmente esta feita de diferentes tipos de fibra de vidrio e fibra de carbono.
- Goma: está composta normalmente por duas variantes do foam: unha é a goma eva (normalmente máis dura) e a goma de polietileno (normalmente máis blanda) aportalle o carácter elástico a pá, e axúdanos a amplificar a forza que exercemos nos golpeos.
- Agujeros: teñen un máximo de 13 mm de diámetro e un mínimo de 1 cm entre eles e as súas funcións son as seguintes:
- Minimizar a resistencia do aire
- Reducir o peso da pá
- Favorecer os efectos
- Reducir a dureza da cara e conseguir unha maior flexibilidade.
- Cabeza: Fai referencia ao conxunto de marco, planos e goma.
- Ponte: é a zona que vai dende o plano hasta o puño. Existen diferentes tipos de ponte:
- Ponte aberto: Son os máis utilizados na actualidade, xa que son os que menos resistencia ofrecen ao aire.
- Puño: É por onde agarramos a pá, normalmente nas pás redondas consiguese un puño máis alargado que cas pás de diamante e as pás de lágrima.
- Grip: é unha cinta acolchada que rodea o puño e que transmite un maior confortao agarrar a pá
- Corda: é o elemento que utilizamos para agarralo ao noso brazo e evitar que a pá salga despedida en caso de non agarrala ben.
- 45,5 cm de longo
- 26cm de ancho
- 38 mm de grosor de perfil.
Según o regulamento da FIP (Federación Internacional de Padel), a pelota de padel para que sexa reglamentaria deberá cumplir os seguientes requisitos de homologación:
Deberá compoñerse dunha esfera de goma cunha superficie exterior uniforme de cor branco ou amarillo.
O diámetro terá que medir entre 6,35 e 6,77 cm e o seu peso estará entre 56,0 e 59,4 grs.
O rebote deberá estar comprendido entre 135 e 145 cm ao deixala caer sobre una superfície dura dende 2,54 m.
A presión interna da pelota ten que ter entre 4,6 Kg e 5,2 Kg por cada 2,54 cm cadrados.
- O árbitro dará por perdido a parexa que non esté lista 10 minutos despois da hora prevista
- O peloteo de cortesía cos contrarios será obrigratorio e cunha duración de 5 minutos
- O xogo ten que ser continuo sin ningunha pausa ca intención de que algún dos xogadores recupere forza.
- Ao final de cada set permitirase un descanso de 120 segundos como máximo.
- Concederase 20 segundos para os cambios de campo no “tie break”.
- Se un partido ten que suspenderse por razones axenas aos xogadores, volverase a iniciar onde e como se finalizou.
- Cada parexa de xogadores colocarase en cada un dos campos, ubicados a un e outro lado da rede
- O xogador que recibe pode colocarse en calquera zona do seu campo ao igual que o seu compañeiro.
- Sacar ou restar, en cuxo caso a outra parexa escollerá o campo
- O campo, en cuxo caso a outra parexa escollerá o dereito a servir ou restar
- Solicitar a os seus contrarios que escollan primeiro
- Se o servidor infrinxe o disposto no "saque ou servico"
- O servidor falla a pelota totalmente ao intentar golpeala.
- A pelota bota fora do recadro de recpción de saque
- Se a pelota golpea ao servidor, ao seu compañeiro ou calquera obxeto que leven consigo.
- A ppelota bota no recadro de recepción do saque contrario e toca a malla metalica que delimita o campo antes do segundo bote.
- A pelota bota no recadro de saque contrario e sae directamente pola porta nunha pista sen zona de seguridade e xogo exterior.
- O xogador que resta deberá esperar a que a pelota bote dentro do seu recadro de recepción de saque e golpeala antes de que bote no suelo por segunda vez.
- A parexa que recibe o saque no primer xogo de cada set decidirá cal dos seus dous integrantes comenzará a restar, e dito xogador continuará recibindo no primeiro servicio de cada xogo hasta a finalinación do set.
- Cada xogador recibirá durante o xogo alternativamente o saque e unha vez que a orde haxa sido decidida, non poderá ser alterada durante ese set ou tie-break pero sí o podrá facer ao principio dun novo set.
- Se durante un xogo o tie-break, a orde de resto é alterado pola parexa que devolve o servicio, deberá continuarse de esta forma hasta o final do xogo ou tie-break no que se haxa producido o erro. Nos xogos seguintes de aquel set, a parexa adoptará a colocación escollida ao iniciar o mesmo.
- Se o xogador que resta ou a o seu compañeiro lles golpeara a pelota ou a tocaran coa pá antes de que botase, considerarase tanto o xogador ao servicio.
- A pelota toca a rede ou os postes que a suxeitan e logo cae na área de servicio do restador sempre e cando non toque a malla metálica antes do segundo bote.
- A pelota despois de tocar a rede ou os postes (se estos están dentro da área de xogo) golpea a calquera oponente ou artículo que porten ou leven posto.
- Se efectúa cando o restador non está preparado.
- Se eo “let” producese no primeiro servicio repetirase no punto completo, polo tanto, o servidor terá dereito a dous servicios.
- Se o “net” ou “let” producese no segundo servicio só se repetirá no segundo servicio.
- A pelota rompese durante o xogo.
- Calquera elemento extraño ao partido que se está xogando invade o espacio da pista.
- En xeneral, calquera interrupción do xogo debida a situacions imprevistas e axenas aos xogadores.
- O xogador que durante o xogo considere que se haxa producido unha das situacions que o reglamento califica como "let", deberá facelo saber de inmediato ao Xuez Árbitro e non deixar que o punto en disputa continúe. Se o permitira perderá o dereito a facerlo posteriormente.
- Efectuada a petición de “let” correspondelle ao Árbitro decidir si é procedente, se non o fora o peticionario perdería o punto.
- A pelota será golpeada alternativamente por cada unha das parexas.
- A pelota estará en xogo dende o momento en que se efectúe un servicio válido hasta que se cante “let” ou o tanto quede decidido.
- Se a pelota no xogo golpea calquera dos elementos da pista despois de haber botado sobre o suelo do campo que corresponda, permanecerá en xogo e deberá ser devolta antes de que bote no suelo por segunda vez.
- Se consideran elementos da pista ás caras internas das paredes, a malla metálica que cerra a pista, o suelo, a rede e os postes da rede.
- Se un xogador da parexa, sua pá ou calquera obxeto que leve consigo, toca algunha parte da rede incluidos os postes, ou o terreno da parte do campo contrario, incluida a malla metálica, mentras a pelota esté en xogo.
- Xogo autorizado fora da pista. A partir dos 0,92 metros, e sólo no caso de que esté autorizado o xogo fora da pista, o poste vertical medianero entre portas se considera zona neutral para os catro xogadores, podendo estes tocalos ou amarrarse a el.
- Se a pelota bota por segunda vez antes de ser devolta.
- Cando a pelota, despois de botar no campo propio correctamente, salga por encima dos límites superiores (perímetro exterior) da pista (fondo e lateral) ou pola porta.
- Xogo autorizado fora da pista. Cando a pelota, despois de botar no campo propio correctamente, saia por encima da parede do fondo da pista. Se salira por encima da parede lateral ou pola porta perdese o tanto cando bote no suelo por segunda vez ou toque un elemento externo axeno a pista.
- Se devolve a pelota antes de que ésta haxa sobrepasado rede.
- Se un xogador devolve a pelota, ben directamente ou golpeando primeiro nas paredes do seu campo de tal forma que, sen botar previamente, golpee calquera das paredes do campo contrario, a malla metálica ou algún obxeto axeno a pista que non esté situado sobre o suelo do campo contrario.
- Se un xogador golpea duas veces seguidas a pelota.
- Se despois de golpear a pelota un dos miembros da parexa ésta toca ao propio xogador, ao seu compañeiro ou a calquera obxeto que leven consigo.
- Se a pelota impacta en calquera dos componentes da pareja ou da sua equipación, excepto da pá, despois de haber sido golpeada por un dos xogadores contrarios.
- Se un xogador golpea a pelota e esta toca algunha das mallas metálicas ou terreno do seu propio campo ou nalgún obxeto axeno á pista que este situado sobre o suelo do campo propio.
- Se toca a pelota, lanzando contra ela a pá.
- Se salta por encima da rede mentras o punto está en xogo.
- Ao devolver a pelota só un xogador podrá golpeala. Se ambos xogadores da parexa, xa sexa simultáneamente ou consecutivamente golpean a pelota, perderán el punto.
- Se o xogador que golpea a pelota dentro da pista faino cun ou os dous pes ou calquera parte do seu corpo fora do terreno de xogo, salvo que esté autorizado o xogo fora da pista.
- O xogador comete falta no seu segundo saque.
- SE despois de golpeala pelota é voleada por calquera dos xogadores da pareja contraria ou lles da no corpo ou nalguna parte da roupa ou naa propia pá.
- Se a pelota despois de golpeala bota directamente no campo contrario ou impacta primeiro nunha das paredes do campo propio e a continuación bota directamente no campo contrario.
- Se a pelota bota no campo contrario e despois toca a malla metálica ou nalguna das paredes.
- Se como consecuencia da dirección e a forza do golpe, a pelota bota no campo contrario e se sale dos límites da pista, ou pega no tellado ou nos focos da iluminación, ou en calquera obxeto axeno aos elementos da pista.
- Se a pelota toca a rede ou os seus postes, e despois bota no campo contrario.
- Se a pelota nun xogo impacta nalgún obxeto situado no suelo do campo contrario e que sexa axeno a ese mesmo xogo (por exemplo, outra bola).
- Se a pelota tras botar no campo propio retorna ao campo do que a lanzou e é golpeada no campo contrario, sempre e cando, o xogador ou algunha parte da sua roupa ou a pá non haxa tocado a rede, seus postes ou o campo dos contrarios.
- Se se "acuchara" ou se empuxa a pelota considerarase correcta a devolución sempre que o xogador non a haxa golpeado duas veces, o impacto se efectúe durante un mesmo movemento e non varíe sustancialmente a salida natural da pelota
- Se a pelota devolta bota no campo contrario nun ángulo (esquina) formado por unha das paredes e o suelo, considerarase devolución correcta.
- Xogo autorizado fora da pista. Se a pelota golpease dende fora da pista a devolución será válida se se cumple o indicado nos puntos anteriores.
- Se a pelota tras botar no campo contrario salira da pista por algún hoco ou desperfecto da rede metálica ou ben se quedera enganchada nesta.
- Se a pelota tras botar no campo contrario quedarase inmóvil na superficie horizontal plana dun muro.
GOLPE DE GLOBO
- De ataque:
- Cerca de la pared: para xogar ao contrataque hay que poñerse cerca da rede, o mellor é colorcar como a un metro de distancia da mesma, porque é unha posición dende a cal se cerran moitos puntos.
- Moito tempo na rede: consiste en estar a maioria do tempo a non máis dun metro e medio da rede.
- A os pés do rival: consiste en realizar golpes profundos dirixidos aos pés do rival para que dende a sua situación de debilidade vexase obrigado a apoiarse nas paredes.
- Equilibrio: Consiste en tomar diferentes decisions ao largo do partido, xa que non é productivo estar sempre cambiando de dirección nin estar sempre no mesmo lado.
- Actitude activa: para lograr un bo ataque é imprescindibel ter unha actitude activa, é necesario estar en constante tensión cas pernas flexionadas mantendo a pá no centro do noso peito e que torso lixeiramente inclinado.
- Detrás da línea de saque: consiste en non estar moi adiantado xa que se non corremos o riesgo de que nos tiren bolas aos pes e deste xeito perdamos os puntos.
- Un bo globo: É cando estamos no fondo da pista é a arma que temos para superar a presión do rival e poder subir hasta a rede, este debe de ser profundo para que o rival non poda rematar, xa que si se nos queda corto a posibilidade de perder ese punto é alta.
- Autodefensa: dase lugar a cando os nosos "globos" xa non son tan efectivos, comenzariamos a devolver as pelotas hacia abaixo xa que de este xeito o rival terá algo máis complicado o anotar o punto.
- Bolas cruzadas: estando detrás da línea de saque ben moi ben devolver bolas cruzadas xa que é unha traxectoria mais longa ca un paralelo.
- Paredes: debense de evitar na defensa xa que se nos vemos obligados a usalas estamos nunha inferioridade frente o rival á hora de devolverlle a bola.
No hay comentarios:
Publicar un comentario