Tenis de mesa: regulamento, técnica, táctica, instalacións e material
MATERIAL
A mesa
A superficie superior da mesa, coñecida como superficie de xogo, será rectangular,
cunha longitude de 2,74 m e unha anchura de 1,525 m, e estará situada nun plano
horizontal a 76 cm do suelo.
A superficie de xogo non inclue os laterais da parte superior da mesa.
A superficie de xogo pode ser de calquera material e proporcionará un bote
uniforme á bola.
A superficie de xogo será dunha cor oscura, uniforme e mate, cunha línea lateral
branca de 2 cm de anchura ao largo de cada borde de 2,74 m, e unha línea de fondo
branca de 2 cm de anchura ao largo de cada borde de 1,525 m.
A superficie de xogo estará dividida en dous campos iguais por unha rede vertical
paralela ás líneas de fondo e será continua en toda a área de cada campo.
Para dobres, cada campo estará dividido en dous medios campos iguais por unha línea
central branca de 3 mm de anchura e paralela ás líneas laterais; a línea central
será considerada como parte de cada medio campo dereito.
⬅ Mesa tenis de mesa
medidas tenis de mesa.
O conxunto da rede
O conxunto da rede consistirá na rede, na sua suspensión e os soportes, incluíndo as fixacións que a suxeitan a mesa.
A rede estará suspendida por unha corda suxeita a cada un dos seus extremos a un soporte de 15,25 cm de altura, o límite exterior dos soportes a 15,25 cm por fora das líneas laterais.
A parte superior da rede estará, en toda a súa lonxitude, a 15,25 cm sobre a superficie de xogo.
A parte inferior da rede estará o mais cerca posibel da superficie de xogo e os extremos da rede estará unidos a os postes dos soportes, de arriba a abaixo.
A pelota
A pelota será esférica cun diámetro de 40 mm.
O seu peso será de 2,7 g.
O material do que estará feita a pelota será celuloide ou dun material plástico similar, de cor branca ou laranxa, e mate.
A raqueta
A raqueta poderá ser de calquera tamaño, forma ou peso, pero a folla deberá ser plana e ríxida.
Como mínimo, o 85% do grosor da folla será de madeira natural, pode estar reforzada no seu interior por outros materiais como poden ser: fibra de carbono, fibra de vidrio ou papel prensado pero sen sobrepasar o 7,5% do grosor total ou o 0,35mm.
O lado da folla usado para golpear estará cuberto ben por goma de picos normais cos picos hacia fora sen superar un grosor total de 2.0mm ou ben por unha goma sandwich cos picos hacia dentro ou hacia fora non superando un grosor total de 4.0 mm.
O recubrimento chegará hasta os límites da folla, se ben a parta máis cercana ao mango e que se suxeita cos dedos pode quedar ao descuberto ou cubrirse con calquera material.
A folla, calquera capa no seu interior e todo recubrimento ou capa adhesiva no lado
usado para golpear a pelota, serán continuos e de grosor uniforme. A superficie do recubrimento dos lados da folla, ou a dun lado; se queda sen cubrir, será mate, negra por lado e de unha cor claramente diferenciable do negro e da cor da pelota polo outro.
Antes do inicio do partido ou en caso de que en medio do mesmo realice un cambio de raqueta deberá enseñala aos contrincantes e ao arbitro permitindo a examinación da mesma.
CONCEPTOS A TER EN CONTA
A pelota está en xogo dende o último momento en que permanece inmóvil na
palma da mao libre antes de ser posta en servicio intencionadamente hasta que a xogada decidese como tanto ou anulación.
A mao da raqueta é a mao portadora da raqueta A mao libre é a mao non portadora da raqueta; e brazo libre é o brazo da mao libre.
O servidor é o xogador que golpeará en primeiro lugar a pelota nunha xogada.
O receptor é o xogador que golpeará en segundo lugar a pelota nunha xogada.
O árbitro asistente é a persona designada para asistir ao árbitro en certas decisions.
Considerase que a línea de fondo prolongase indefinidamente en ambos sentidos.
REGULAMENTO
O SERVICIO
O servicio comenzará coa pelota descansando libremente sobre a palma aberta e
inmóvil da mao libre do servidor.
Despois, o servidor lanzará la pelota hacia arriba o mais verticalmente posible, sen
imprimirlle efecto, de maneira que se eleve polo menos 16 cm tras salir da palma da mao libre e despois caiga sen tocar nada antes de ser golpeada.
Cando a pelota está descendendo, o servidor golpearala de forma que toque
primeiro o seu campo e despois toque directamente o campo do receptor. En dobles, a
pelota tocará sucesivamente o medio campo derecho do servidor e do receptor.
Dende o comenzo do servicio hasta que é golpeada, a pelota estará por encima da superficie de xogo e por detrás da línea de fondo do servidor, e non será
escondida ao receptor polo servidor ou o seu compañeiro de dobles nin por nada do que
eles vistan ou leven.
Tan pronto como a pelota haxa sido lanzada, o brazo e a mao libre do servidor quitaranse do espacio existente entre a pelota e a rede.
O espacio entre a pelota e a rede está definido pola pelota, a rede e a sua extensión
indefinida hacia arriba.
É responsabilidade do xogador servir de forma que o árbitro, o árbitro asistente poidan
estar convencidos que cumple cos requisitos das Regras, e calquera deles
pode decidir que un servicio é incorrecto.
Tanto se o árbitro como o árbitro asistente non están seguros sobre a legalidade dun
servicio, podrá, na primeira ocasión dun partido, interrumpir o xogo e advertir ao servidor; pero cualquera servicio posterior de ese xogador ou do seu compañeiro de
dobles que non sexa claramente legal será considerado como incorrecto.
Excepcionalmente, o árbitro podrá atenuar os requisitos para un servicio correcto
cando esté convencido que unha discapacidade física impide o seu cumprimento.
ORDEN DE XOGO
En individuais, o servidor fará primeiro un servicio; o receptor fará entonces unha
devolución, e no sucesivo, servidor e receptor farán unha devolución
alternativamente.
En dobres, o servidor fará primeiro un servicio, o receptor fará entonces unha devolución; o compañeiro do servidor fará entonces unha devolución; o compañeiro do receptor fará entonces unha devolución, e no sucesivo,
cada xogador, por turno e nese orden, fará unha devolución.
En dobres, cando polo menos un xogador dunha parexa está en silla de rodas, debido a
unha discapacidade física, o servidor fará primeiro un servicio, o receptor fará entonces
unha devolución, pero no sucesivo calquera xogador da parexa discapacitada pode facer devolucions.
ANULACIÓN
A xogada será anulada nos seguintes casos:
Se, no servicio, a pelota toca o conxunto da rede, sempre e cando, polo
demais, o servicio sexa correcto ou si a pelota é obstruida polo receptor ou o seu
compañero.
Se se efectúa o servicio cando o receptor ou parexa receptora non están preparados,
sempre que nin o receptor nin o seu compañeiro intenten golpear a pelota.
Se o fallo ao facer un servicio ou unha devolución, ou calquera outro incumprimento das regras, é debido a unha perturbación fora do control do xogador.
Se o árbitro ou árbitro asistente interrompe o xogo.
Se o receptor está na silla de rodas debido a unha discapacidade física e no servicio, sempre e cando, polo demais, o servicio sexa correcto
A pelota despois de tocar o campo do receptor volve en dirección á rede ou queda en reposo no campo do receptor.
O xogo pódese interrumpir nos seguintes casos:
para correxir un erro na orde de servicio, recepción ou lados.
para amonestar ou penalizar a un xogador
caando as condicioes de xogo son perturbadas de forma tal que poideran afectar
ao resultado da xogada.
XOGO
Gañará un xogo o xogador ou parexa que primeiro alcance 11 tantos, excepto cando
ambos xogadores ou parexas consigan 10 tantos; neste caso, gañará o xogo o primeiro xogador ou parexa que posteriormente obteña 2 tantos de diferencia.
ORDE DE SERVICIO,RECEPCIÓN E LADOS
O dereito a elexir a orde inicial de servir, recibir ou lado da mesa será decidido por
sorteo, e o gañador pode elexir servir ou recibir primeiro, ou empezar nun determinado
lado da mesa.
Cando un xogador ou parexa ha elexido servir ou recibir primeiro, ou empezar nun lado
determinado, o outro xogador ou parexa terá a outra elección.
Despois de cada 2 tantos anotados, o receptor ou parexa receptora pasará a ser o servidor ou pareja servidora, e así hasta o final do xogo, a menos que ambos xogadores ou parexas haxan anotado 10 tantos ou esté en vigor a regra de aceleración.Nestos últimos casos, a orde do servicio e da recepción será o mesmo, pero
cada xogador servirá tan só un tanto alternativamente.
En cada xogo dun partido de dobres, a parexa que ten o dereito a servir en
primeiro lugar elexirá cal dos dous xogadores o fará primeiro, e no primeiro xogo dun partido a parexa receptora decidirá cal dos dous xogadores recibirá primeiro; nos seguintes xogos do partido, unha vez elexido o primeiro servidor, o primeiro receptor
será o xogador que lle servía no xogo anterior.
En dobres, en cada cambio do servicio, o anterior receptor pasará a ser servidor, e o compañeiro di anterior servidor pasará a ser receptor.
O xogador ou parexa que sirva primeito nun xogo recibirá en primeiro lugar no siguiente xogo do partido. No último xogo posible dun partido de dobres, a parexa
receptora cambiará a sua orde de recepción cando a primeira das parexas anote 5
tantos.
O xogador ou parexa que comeza un xogo nun lado da mesa comenzará o seguinte xogo do partido no outro lado, e no último xogo posible dun partido, os xogadores ou parexas cambiarán de lado cando o primeiro dos xogadores ou parejas
anote 5 tantos.
TÉCNICA
Topspin: A pelota de ping pong impulsase cun movimiento hacia diante extremadamente rápido. A pelota voa sobre a rede coa rotación hacia diante, baixo avance e unha forte traxectoria curva descendente. Ao rebotar, a pelota sae despedida con traxectoria recta. Debido á curvatura, as pelotas co efecto «topspin» podense xogar cunha velocidade maior cas que se golpean de forma frontal.
Backspin: Tratase de cortar a pelota no golpe. Esta técnica caracterizase por un movimiento hacia diante extremadamente rápido e un golpe cun pouco avance. A pelota rota hacia atrás, o que trae un impulso. De este modo a traxectoria alargase, dependendo da intensidade do golpe. A limitada velocidade hacia diante vese aún mais reducida pola rotación hacia atrás ao rebotar sobre a mesa de ping pong
Flip:A pelota golpease cun movimiento rápido de boneca. Diferenciase entre o flip de dereito e o flip de revés. Tratase dun contragolpe para rechazar unha pelota que se quede cerca da rede. Ao realizar o movemento de boneca, co flip clásico a pelota aterriza cerca da rede.
No seguinte video podemos observar o flip de dereito:
E ahora podedes observar o flip de revés, para que de esta forma teñades a referencia de ambos golpeos, o de dereito (anteriormente presentado) e o de revés.
Bloqueo: Neste movemento hai que deixar a pá inmóvil para devolver unha pelota enviada con forza polo rival. Este golpeo permite tanto manter a pelota na mesa antes as ofensivas adversas como recuperar a iniciativa de xogo ante un ataque un pouco incisivo ou ben variar o ritmo de xogo.
Loop: É un efecto que se lle da á pelota cando se realizou un corte.
Loop Flip: Implica mover a pá hacia ambos lados para que ao botar no campo rival cambie de dirección.
Inicio do video no 1:30
Saque de derecha: O saque básico de dereita realizase colocando o corpo lixeiramente flexionado e perpendicular respecto á mesa, coa bola sobre a palma da man extendida e a man de saque preparando a pá por enrriba da altura da bola. O movemento ha de ser coordinado, coa man soltando a bola hacia arriba e a de saque golpeando hacia abaixo e hacia adiante, para colocar o primeiro bote cerca do ángulo da propia mesa e de modo que pase ao outro lado da red.
Saque de revés: O saque básico de revés executase cun movemento parecido, pero colocando o corpo un pouco flexionado e frontal respecto a mesa e a man dereita agarrando a pá a altura do peito.
No seguinte video podemos observar a execución tanto dun saque de dereita como de revés.
Golpe de derecha: Utilizase cando se golpea a pelota polo lado hábil e pola cara da raqueta na que se apoia o pulgar. O xogador colocase coa perna de apoio retrasada, a vez que leva o brazo que sosten a pá hacia atrás cun xiro de hombros. O golpe de dereita pode ser moi variado según o efecto e a forza.
Golpe de revés: Emplease cando a pelota chega polo lado no que o xogador é menos diestro, e executase cruzando a man hábil por diante do corpo e golpeando coa cara da raqueta na que se apoia o índice extendido. O xogador colocase coa perna dereita adiantada, e a rotación dos hombros permite a aceleración no golpe.
La dejada:Mediante un golpe suave deixase frenada a bola xusto detrás da rede. É un tipo de golpe que se utiliza cando o adversario está lonxe da rede ou cando se desexa cambiar o ritmo do xogo.
El golpe de bote pronto: Golpease a bola xusto despois do bote. Este golpe emplease para romper o ritmo e acelerar o contraataque ou para impedir o efecto despois do bote da bola do contrario.
TÁCTICA
Para o tenis de mesa como en todos os deportes poderás ter diferentes tácticas, eu falareivos dalgunha delas, non quere dicir que non haxa outras tácticas aparte das que vos nombrarei a continuación:
DEF
Está ideada para xogadores cun tipo de xogo puramente defensivo que a base do seu xogo basease en golpes cortados. Son xogadores cunha gran precisión ao golpear a pelota e moi bo control.
DEF+/ALL-
Esta estratexia caracterizase por un xogo defensivo cunha evolución hacia ataque inesperado. É un estilo propio de xogadores que se sintan cómodos improvisando e xogando ao despiste cos seus oponentes.
ALL
Esta estratexia cun tipo de xogo tanto defensivo como ofensivo a un nivel igualado de ambos.
ALL+
Esta estratexia é como a anterior, é dicir, que ten tanto golpes defensivos como ofensivos, pero ten unha predominancia de golpes ofensivos.
OFF-/OFF
É un estilo de xogo de ataque, con golpes top spin de gran efecto e dificil control para o adversario dende unha distancia media.
OFF/OFF+
É un estilo de xogo para xogadores ofensivos, onde os golpes predominantes son top spin de dereita, revés agresivo e golpes rápidos.
OFF+
É unha estratexia para xogadores ofensivos onde os golpes que realizan son directos e rápidos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario